Портфоліо вчителя



Приходько Наталія Анатоліївна
· Дата народження  13.12.1979р.
· Освіта Вища. Закінчила Рівненський державний гуманітарний університет, 2002р.
· Спеціальність за дипломом Вчитель початкових класів, біології
· Категорія Спеціаліст вищої категорії
· Місце роботи Рівненський ліцей  №17 
· Курси підвищення кваліфікації лютий  2022 рік.
· Педагогічний стаж роботи -  20 років
· Педагогічне кредо Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні
· Моя проблемна тема
Використання інтерактивних методів навчання на уроках як засіб формування ключових освітніх компетентностей учнів"
Мій кабінет






«Найвища цінність у людини – це її здоров’я. Вона зможе його оцінити, якщо його втратить», – так стверджує Олександр Захаренко. Сьогодні нікому не спаде на думку сперечатися з цією тезою. Сучасні діти розуміють цю істину лише підсвідомо, і лише з роками ми починаємо цінувати здоров’я і плекати кожну мить життя.
Так, здоров’я – найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства. Істина відома, але це не стало переконанням, як в поведінці кожної людини, так і в суспільстві.
Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Школа має навчити школярів використовувати резервні сили свого організму, оволодіти життєвими навичками здорової та безпечної поведінки, спілкуватись з людьми, передбачати наслідки своїх вчинків та вміти приймати своєчасні рішення, а також формувати цінності і переконання, які сприяють свідомому вибору здорового способу життя та наміру дотримуватися його постійно.

Вирішення цього завдання покладено на інтегрований курс «Основи здоров’я», який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу. Метою його є формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я, формування здоров’язбережувальних компетентностей.
Декілька років поспіль працюю над проблемно-методичною темою: «Використання інтерактивних методів навчання на уроках основ здоров’я як засіб формування ключових освітніх компетентностей учнів»
         Як відомо, навички набуваються в діяльності, через прийняття рішень та відпрацювання моделей поведінки. Тому на відміну від традиційних уроків, коли вчитель переважно говорить, а учні слухають, на заняттях з основ здоров’я використовую інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих учнів у процесі набуття знань.
Інтерактивні технології навчання при викладанні предмета «Основи здоров’я» сприяють кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, допомагають зберегти та покращити власне здоров’я. З досвіду можу сказати, що найбільш ефективними методами навчання на уроках з основ здоров’я є мозковий штурм; крісло автора; обговорення великою групою («спрямована дискусія»); робота та виконання вправ у малих навчальних групах; рольова гра; дискусії; моделювання конкретних життєвих ситуацій; виконання проектів;  перегляд і обговорення тематичних відеофільмів та соціальних реклам; виконання творчих завдань (скласти поезію, оповідання з конкретної теми, створення соціальних реклам).
Інтерактивне навчання ефективно сприяє формуванню навичок, вмінь, цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.
Згідно програми «Основ здоров’я» конкретним результатом навчання визначено розвиток здоров’язбережувальних компетенцій учнів, поглиблення життєвих навичок (зокрема прийняття рішень, розв’язання проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, протистояння негативному психологічному впливові, подолання емоцій та стресу, а також розвиток співчуття і відчуття себе як громадянина), усвідомлення учнями необхідності відповідати за життя, здоров’я, безпеку та добробут свій та оточуючих.
Вважаю, що даних результатів можна досягти, коли буде взаємодія не лише вчителя та учня, а учнів між собою, і дуже важливо дітей та батьків. Тому батьки спільно з вчителями повинні розвивати  здоров’язбережувальні компетенції своїх дітей. Залучення батьків до партнерства корисне як для самих учнів, так і для їхніх родин, тому  піклування про здоров’я дитини – спільне завдання школи і родини. Підтримка батьків має велике значення, оскільки за здоров’я дитини відповідає передусім родина.      
Знання, які отримує учень на уроці – це ще не означає, що він ними буде користуватися у житті, тому намагаюся викладати предмет так, щоб крізь кожен урок проходив життєвий приклад, який можуть наводити діти з власного життя, із ЗМІ, з життя друзів, близьких та рідних. Також один із важливих, на мою думку, інтерактивних методів навчання, який часто використовую у своїй практиці - це моделювання і розв’язання життєвих ситуацій.  Це дозволяє показати значущість даного предмету для життя.
На своїх уроках, у більшості випадків,  не задаю домашнє завдання. Ми його виконуємо на уроці. Освітня практика Нідерландів довела, що за такого навчання 60–70% інформації точно зберігається в пам’яті. Крім того, учні звільняють свій час для прогулянок на свіжому повітрі, занять у гуртах. Націлюю дітей на те, що урок повинен бути ефективним, щоб не залишалося невирішених питань.
Використання на уроках інтерактивних методів навчання сприяє розвитку життєвих (психосоціальних) навичок учнів, кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, які допоможуть зберегти та покращити власне здоров’я.
Творчий підхід учителя, впровадження новітніх технологій, проблемних ситуацій, завдання розвиваючого характеру, сприяють формуванню в учнів здоров’язбережувальних компетентностей, стійкому переконанні у здоровому способі життя та дотриманні правил безпечної поведінки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Корисні посилання